Medverka på företagsevent

Att delta på företagsevent eller mässor är ett utmärkt sätt att visa upp vad ni gör och att ni finns. Det är event där flera olika företag samlas och ställer upp sig i montrar intill varandra. Det är ett bra sätt att lära känna andra företagare och du får även lätt kontakt med potentiella kunder.

Vad behövs?

För att veta vad ni behöver är ett tips att ta reda på hur lokalen där mässan eller eventet ska hållas ser ut. Då förstår ni hur mycket plats ni kommer behöva och vad som redan finns på plats. Ta en titt online på vilka möjligheter det finns som passar just ert företag. Många använder sig av skyltar och roll-ups. Speciellt roll-ups är smidiga eftersom de syns på långt håll och är enkla att transportera.

Att tänka på

Dubbelkolla tider och program för mässan, för att undvika onödig stress. När ni väl är där bör ni försöka att vara minst två stycken på plats. Det för att ni ska ha möjlighet att ta emot fler än en intressent åt gången. Kom även ihåg att prata med era närmaste ”grannar” på mässan, se till att skapa kontakter. Viktigast av allt är att ni har kul och knyter nya kontakter!